Thursday, April 7, 2011

down

Assalammualaikum.


Ya, aku sangat-sangat tak bersemangat sekarang ni. Hmmmm minggu ni memang bukan minggu aku. Err ada ke minggu aku? Bukan ke setiap saat tu milik ALLAH SWT?

Hmmm, ya, ALLAH, "kalau ALLAH nak berikan kebaikan, ALLAH akan beri musibah dahulu supaya kita dapat menebus dosa kita yang lepas, inshaALLAH," aku ambik kata-kata ni dari rancangan Bersama Dato' @ ch105 tadi, the topic is "Bagaimana menjadi orang cemerlang jika pernah melakukan kesalahan?"

Ya ALLAH, seriously aku tak ada mood sangat sekarang ni :( Terlampau banyak dugaan yang ALLAH bagi dekat aku, aku tau ada je jalan untuk tempuh semua ni tapi aku belum nampak lagi :( ALLAH berfirman : "Sesungguhnya tiap2 kesukaran disertai kemudahan". (al-Insyirah:6) 




And thanks to page facebook kak Heliza Helmi jugak sebab kebanyakan aku boleh sedar semua ni dengan post post dia emmm :) 


When we know that Allah is always with us, why should we give up? 
When we know that each & every single second we use is calculated & rewarded by Allah.Why should we give up? 
When we know that Allah has verily guaranteed that efforts are much more significance than the intended result in His eyes. 
When we have seen a lot of people have succeeded in their life because they NEVER GIVE UP. 
So, we shall never give up.




Lawan bagi sabar adalah mengeluh dan 
ia merupakan perbuatan yang amat dilarang oleh agama kerana 
mengeluh akan membuatkan semangat menjadi lemah dan 
terbitnya perasaan kecewa dan putus asa sedangkan Allah swt berfirman maksudnya:
"Sesungguhnya tiap2 kesukaran disertai kemudahan". (al-Insyirah:6)


Please watch this video if you feel you are really in trouble.


Setiap musibah yang ALLAH berikan sekarang adalah daripada kesilapan kita yang lalu untuk menebus dosa kita juga jadi bersyukur lah. Trust me, I have been through all this now :')

No comments:

Post a Comment