Friday, December 9, 2011

Marah mestilah bersebab

Assalammualaikum.


Nak tanya, ada tak orang yang marah tanpa sebab? Atau memang orang tu memang tak pandai nak kawal emosi? Ya, aku tau semua benda yang terjadi mesti ada sebab dan samalah macam perasaan marah. Kita tak sukakan sesuatu barulah kita marahkan. Emm.... 

Selalunya lah kan, kita mesti tau yang sebenarnya kita tau kita buat salah kat orang tu dan orang tu tengah marah dekat kita. Tapi masalah aku sekarang ni, aku tak rasa macam aku ada buat salah dekat dia sebab sepangjang ni memang elok je lah hubungan kami. Balik sekolah, balik kerja mesti sembang-sembang, melawak, makan sekali, buat kerja sekali, tidur sekali. Tapi tiba-tiba pagi tadi dia marah aku bila aku tanya benda remeh yang aku terlupa. Yala, mestilah kena tanyakan bila kita terlupa? Malu bertanya sesat jalan. Bila aku cuba untuk perbetulkan kesalahan aku walaupun aku tak tau pun apa sebenarnya salah aku, dia buat endah tak endah ja, buat muka, tak tengok aku langsung. Well hello? Aku pun ada perasaan jugak. Kalau dia boleh marah aku dengan tiba-tiba tanpa sebab, emosi aku pun boleh berubah dengan tiba-tiba dengan bersebab. *sigh* Aku tak suka benda macam ni jadi, aku tau marah dia ni bukan kejap ja. Aku tak nak, berdosa besar aku buat dia marah, terasa hati, menangis dan tak bercakap lama-lama ni. Aku nak mintak maaf tapi dia tak nak layan aku! Macam mana? )':












Emak, Deqmie mintak maaf kalau Deqmie ada salah cakap kat Emak pagi tadi. Apa yang Deqmie cakap tu Deqmie tak maksudkan pun, Deqmie melawak ja. Deqmie mintak maaf sangat-sangat. Deqmie cintakan Emak, Deqmie sayangkan Emak sangat-sangat-sangat-sangat-sangat! 

Okbhai.

No comments:

Post a Comment